MEDITERRANEO HORN MEETING

X SIMPOSIO MASTERCLASS

20-26 LUGLIO 2026

RADOVAN VLATKOVIĆ

Ospite d'Onore

Solista Internazionale

You can find the ENGLISH version of the page further down. ⏬️


Chi può partecipare

Studenti cornisti di qualsiasi livello e di qualsiasi età.

Attività

Il corso si svolgerà a Minori in Costiera Amalfitana dal 20 luglio al 26 Luglio 2026.
Le giornate saranno caratterizzate da intensi momenti di studio e di concerti.
All'interno del festival si svolgerà un concorso per corno a premi diviso in tre categorie (anni 8-13; anni 14-17; anni 18 in poi). Il concorso prevede una fase eliminatoria ed una finale.
 

Programma da eseguire

Iscrizioni e Modalità

Per iscriversi al corso compilare il modulo in fondo alla pagina entro e non oltre il 31 Marzo 2026.

L'iscrizione alla masterclass è obbligatoria per accedere al corso con il Maestro Radovan Vlatković.

L'iscrizione al corso con il Maestro Radovan Vlatković, ospite d'onore della X EDIZIONE DEL FESTIVAL MEDITERRANEO HORN MEETING è a numero chiuso e prevede 2 lezioni di 30 minuti accompagnati dal pianista. Si può prendere parte alle lezioni del Maestro anche da uditori versando una quota d'iscrizione.

Iscrivendosi solo alla masterclass si avrà la possibilità di fare una lezione con tutti i Maestri che prenderanno parte al corso e di partecipare a tutte le altre attività del festival.

La quota d'iscrizione rappresenta la quota associativa e l'anticipo sul costo del corso. All'atto della sottoscrizione del modulo di iscrizione qui allegato, versare €150,00 (euro centocinquanta\00) su IBAN IT93K0503015200000010024271, intestato all'Associazione Musikanten (quota d'iscrizione non rimborsabile per mancata presenza al corso), specificando la causale "Quota Associativa Anno 2026".

La quota di partecipazione al corso prevede: lezioni individuali con tutti i Maestri partecipanti, una maglia con il logo dell'Accademia Mediterranea del Corno e l'iscrizione al concorso.
Il costo non prevede: il pianista accompagnatore per il concorso che ha un costo di 20 euro (da dare in sede).

Per ulteriori info contattare la segretaria Marianna Vitale al numero +39 389 484 5658 dalle ore 9 alle 13 e dalle 15 alle 18.

Direzione
Direttore Artistico: M° Antonio Proto
Segretario Artistico: M° Vincenzo Di Lieto
Segreteria: Marianna Vitale, Adriana Moscariello, Chiara Corbara, Rosanna Cirino 

Regolamento

Saldare il corso il primo giorno in segreteria, che sarà aperta dalla mattina del 20 Luglio.

Al momento del saldo si riceverà la maglia del festival ed il badge, senza il quale non si potrà partecipare alle lezioni.

Indossare la maglia è obbligatorio durante tutto il festival.

Durante la settimana si potrà sostare in segreteria il tempo massimo per eventuali informazioni e/o chiarimenti.

Per garantire il corretto svolgimento delle lezioni, nel rispetto dell'insegnante e degli allievi, si prega di attendere la fine delle lezioni per incontrare il Maestro.

Lo Staff del Mediterraneo Horn Meeting NON si assume alcuna responsabilità sui minori non accompagnati.

 IMPORTANTE: Ognuno dovrà portare il proprio leggio, un abito scuro, una camicia di colore nero ed una fotocopia del documento d'identità e codice fiscale.

Ai corsisti verrà rilasciato un attestato di partecipazione.

Per chi necessita l'alloggio, c'è la possibilità di richiederlo direttamente nella domanda d'iscrizione al costo di 30€/notte più tassa di soggiorno.

Si raccomanda di prenotare e bloccare le stanze il più presto possibile in quanto Minori è una zona turistica molto richiesta.

Ricorda bene: Portare con sé il tesserino sanitario o un'altra documentazione per eventuali necessità (allergie, farmaci da assumere, ecc);

Nel comprensorio è assicurata la guardia medica presso la struttura di Castiglione di Ravello (SA) a 5km dalla sede del corso.

L’aeroporto di Napoli Capodichino e l’aeroporto di Salerno Costa d’Amalfi e del Cilento sono a circa un’ora di auto dalla sede del corso. La stazione ferroviaria più vicina è Salerno.

Comune di Minori dove si terrà la Masterclass con il Maestro Radovan Vlatković:

Scuola dove si terrà la Masterclass con gli altri maestri e dove si svolgeranno le altre attività:


Here is the ENGLISH version of the page:

REGULATION SYMPOSIUM "MEDITERRANEO HORN MEETING"

Who can participate?

Horn students of any level (no age limit).

Activities
The course will take place in Minori in the Amalfi Coast form 20th July to the 26th July 2026. The days are going to be characterized by intense study moments and concerts.

During the festival there will be a competition. The competition is divided into three categories (8-13 y.o, 14-17 y.o, over 18 y.o). The contest comprehends an eliminatory phase and a final.

Program to be executed

Registration

To register for the course, please complete the form at the bottom of the page no later than March 31, 2026.

Registration for the masterclass is mandatory to attend the course with Maestro Radovan Vlatković.

Registration for the course with Radovan Vlatković, guest of honor of the X EDITION OF THE MEDITERRANEO HORN MEETING FESTIVAL is limited in number and includes 2 lessons of 30 minutes with the piano accompaniment. You can also take part to the lessons as auditors by paying the inscription fee.

If you sign up for the Masterclass you will have the possibility. to have a lesson with each teacher and take part in all activities of the festival.

At the time of registration of the form pay a deposit of €150,00 (one hundred and fifty/00) which represents the membership fee on IBAN IT93K0503015200000010024271, in the name of the Musikanten Association (non-refundable registration fee for non-attendance at the course), specifying the reason for payment "Quota Associativa Anno 2026" (in English: Membership Fee Year 2026).

The fee includes: individual lessons with all the teachers, a t-shirt of the Mediterraneo Horn Academy and registration for the competition.

The cost does not include: the pianist accompanist for the competition which has a cost of 20 euros (to be given in the place).

The Mediterraneo Horn Meeting staff assumes NO responsibility for unaccompanied minors.


For more information:

+39 389 484 5658 Secretary Marianna (contact from 9 to 13 and 15 to 18)

Management

Artistic Director: M° Antonio Proto
Artistic Secretary: M° Vincenzo Di Lieto
Office of Secretariat: Marianna Vitale, Adriana Moscariello, Chiara Corbara, Rosanna Cirino

 

Regulation

You have to settle the whole payment on the first day in the secretary office that will be open from the 20th of July.

Upon payment, you will receive a festival t-shirt and badge. Without them, you will not be able to attend the classes.

Wearing the t-shirt is mandatory throughout the festival.

During the week, you can stop by the reception desk for any information and/or clarifications. 

To ensure the lessons run smoothly, out of respect for the teacher and the students, please wait until the end of the lesson to meet the Maestro.

IMPORTANT:
Each participant must bring their own lectern, a dark suit, a black shirt, and a photocopy of their ID and tax code.

A certificate of participation will be issued to participants.

For those requiring accommodation, you can request it directly in the application form at a cost of €30/night plus tourist tax.

It is recommended to book and reserve rooms as soon as possible, as Minori is a popular tourist destination.


Remember: Bring your health card or other documentation with you for any needs (allergies, medications, etc.).

Medical assistance is available in the area at the Castiglione di Ravello (SA) facility, 5km from the course venue.

How to get there:

The Naples International Airport (NPA) and Aeroporto di Salerno Costa d'Amalfi e del Cilento (QSR) are about an hour's drive from the course location. The closest train station is Salerno. There are "SITA" buses form Salerno to Amafli which stop in Minori.
 

Maps
Municipality of Minori where the Masterclass with Maestro Radovan Vlatković will be held:
School where the Masterclass will be held with the other teachers and where the other activities will take place: